Går nu in i v.21

Det närmar sig verkligen. Men man önskar ju att det hade gått fortare. Men jag måste ju säga att det har gått jättefort hittintills. Känns som det var igår jag satt å vänta på att få komma till v12 och då var jag bara i typ v8.
Men men, idag kände jag nog lite sparkar. Asså det är så svårt med det där. För det kommer så sällan, så man måste ju verkligen vara med på det när det väl känns. Och ibland hinner man knappt känna efter :P
Men snart börjar han väl sparka ännu mer. Hoppas jag :) Min lille påg <3
Nu ska jag faktiskt baka, en citron sockerkaka :)
Hoppas det går bra, jag brukar alltid tabba mig när jag ska baka. Brukar alltid göra nåt fel. Eller så gör jag allt rätt men så smakar kakan ändå skit.
Aja, nu ska jag röra ihopa ingredienserna.
Tänkte klistra in receptet jag ska gå utifrån. Ifall ni blir sugna på att baka :)

Recept:

2 dl socker
2 ägg
50 gram smör
1 dl mjölk
3 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
2 tsk vaniljsocker
1 citron

Tillagning:

Sätt ugnen på 175 grader. Smörj och bröda en avlång form med ströbröd väl.
Vispa socker och ägg rejält pösigt. Smält smöret och blanda sedan ner mjölken i smöret och blanda ner det i äggblandningen. Blanda vetemjöl, bakpulver och vaniljsocker väl. Tvätta citronen väl och riv sedan ner den gula delen av skalet i mjölet. Pressa ut saften ut hela citronen i äggsmeten. Blanda försiktigt ner mjölkblandningen i äggblandningen och rör försiktigt om tills det bli en jämn smet.
Häll smeten i formen och grädda i nedre delen av ugnen i ca 35 minuter. Känn med en stick när den är klar, stickan ska inte vara kladdig när man provsticker.
Låt den svalna några minuter innan sockerkakan vänds upp och ner på en tallrik och får sedan svalna under formen.


Kommentarer
Postat av: Malin

De kommer gå snabbare och snabbare, och inte tala om efter du fött. Kommer ihåg dagen jag födde som om de vore igår och Leyton är 1½ år nu...Ta vara på varje dag som går, och ta mycke foto på din mage, för de ängrar jag nu i efterhand !

2011-02-16 @ 19:10:10
URL: http://leytonandme.blogg.se/
Postat av: Emma

Hehe =)

ja jag tar foto ungefär varannan vecka =)

Så jag har en del bilder redan :)

Ska du inte ha en till liten snart ? :D

2011-02-19 @ 16:36:17
URL: http://emmasilfverberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0